Завдання основного етапу відбіркового туру 2017

(23 листопада 2017 р.)

  • Блок "Фізика"

    1. «Популярна дзиґа»

    На відео ви бачите популярний експеримент з дзиґою. Поясніть, у чому причина такої поведінки канцелярської скріпки? (5 балів)

    2. «Дивні бульбашки»

    На відео ви бачите утворення людиною дивних за формою бульбашок. Поясніть, як людині необхідно видихати повітря для такого ефекту? Чому це потрібно робити саме так? (5 балів)

    3. «Коло»

    На відео представлене електричне коло, зібране з використанням звичайної потужної лампи розжарення та лампи розжарення для кишенькового ліхтарика. Поясніть поведінку електричних ламп при зміні положення перемикача у колі. (5 балів)

    4. «Камінець»

    На відео ви бачите, як камінець, знайдений на морському узбережжі, занурюють у склянку з водою. Поясніть, чому він змінює свій вигляд під водою? (5 балів)


    Бланк із завданнями Бланк для відповідей
  • Блок "Астрономія"

    1. «Місячні утворення»

    Нещодавні дослідження утворень на поверхні Місяця, представлених на світлинах, відкривають шлях для його колонізації. Про які утворення йдеться, та як вони сприятимуть колонізації Місяця? (5 балів)



    2. «Сяйво»

    Супутникові дослідження явища, представленого на відео, відкрили наукову аномалію, для якої поки що немає пояснення. Про яке явище йдеться та в чому сутність наукової аномалії? (5 балів)

    3. «Стандартна лінійка»

    На світлинах представлено результат накладання вимірювань реліктового випромінювання в міліметровому та субміліметровому діапазоні на видиме зображення сукупності галактик. Який ефект ілюструє це зображення та що за допомогою цього ефекту можна буде зробити? (5 балів)

    4. «Саморобний прилад»

    На відео представлено процес виготовлення саморобного астрономічного приладу. Що це за прилад? Для чого цей прилад можна використати? (5 балів)


    Бланк із завданнями Бланк для відповідей
  • Блок "Біологія"

    1. «Шлях»

    На відео представлено шлях розвитку відомої комахи. Який біологічний закон ілюструє цей шлях? (5 балів)



    2. «Дивні огірки»

    Плоди огірків часто зустрічаються зігнуті, асиметричні, бульбовидні. Що впливає на їхню форму? (5 балів)

    3. «Біла троянда»

    Пелюстки багатьох квітів виглядають білими. Поясніть їхнє забарвлення, користуючись дослідом, наведеним на відео. (5 балів)

    4. «Міграція»

    Сарана мігрує зграями, але ці комахи ніколи не зіштовхуються одна з одною. Поясніть це явище. (5 балів)

    Бланк із завданнями Бланк для відповідей
  • Блок "Географія"

    1. «Феномен»

    Найчастіше цей рідкісний природний феномен виникає над болотами, в горах та над відкритим морем. Моряки називають це явище sea-dog. Іноді побачити його можна коло берега. Назвіть це природне явище та причину його утворення. (5 балів)


    2. «Цілюще озеро»

    Вода в ньому не менш цілюща, аніж на відомому заморському курорті. Люди залюбки лежать на його поверхні. І це не лише неймовірне задоволення, а й неабияка користь. Що це за водойма? Де вона розташована? Чому людина не може в ній потонути? (5 балів)

    3. «Писемний мінерал»

    Занесений до книги рекордів Гіннеса, своєю назвою цей мінерал зобов’язаний персам. Шумери вирізали з нього печатки. Сучасні фінські ремісники виточують з каменю різні ємності. А папір з його додаванням прекрасно вбирає чорнило і тому використовується для складання особливо важливих документів. Про який мінерал ідеться? Чи видобувають його в Україні? (5 балів)


    4. «Звалище супутників»

    Це місце назвали на честь одного з героїв творів Жюля Верна. Сюди спрямовують рештки космічних апаратів та супутників, коли вони падають на Землю. Тут майже немає представників фауни: найсильніші течії дозволяють виживати тільки бактеріям. Що це за місце? Чому саме його обрали як звалище уламків космічних апаратів? (5 балів)

    Бланк із завданнями Бланк для відповідей
  • Блок "Хімія"

    1. «Миттєве тверднення»

    Поясніть ефект миттєвого затвердіння речовини, яка утворилась у стаканчику. Яка речовина була в хімічному стакані до реакції? Яку речовину додавали? Наведіть рівняння реакцій, які відбуваються на відео (5 балів)


    2. «Що на вечерю?»

    Який прилад зображено на відео? Для чого він використовується? Яка принципова помилка у працюючому на відео приладі? Чому після переливу рідини з центральної частини в нижню колбу, конденсат перестав капати з холодильника? (5 балів)

    3. «Дивна дифузія»

    Поясність дивний рух краплин кольорових розчинів на відео. Чи відбувається щось у досліді на відео, крім дифузії? (5 балів)


    4. «Скляний сірник»

    Як загорілася скляна паличка? Поясніть принцип дії «скляного» сірника, наведіть необхідні рівняння реакцій. (5 балів)

    Бланк із завданнями Бланк для відповідей